Reisebrev fra Kim A. Aulie – NC Valdres
Postet av Bærum frisbeeklubb den 23. jun 2026

Her kommer siste av tre forskjellige reisebrev fra Norgescupen i Valdres helgen 5.-7. juni. Kim oppsummerer opplevelsen:
"Turen startet allerede tirsdag, hvor Henrik Prøsch og jeg reiste opp for å spille ukesgolf. Allerede her viste banen hvilke krav den stiller.
Vi hadde noen nydelige dager med godt vær, mange runder på banen, god mat og godt selskap fra 2 stykker fra Sandnes i dagene før turneringen startet. Her følte jeg at spillet satt mer og mer, jeg traff linjer og spilte flere runder langt langt over egen rating.
Fredagen kom og turneringen starter med å regelrett bli spist opp av banen under krevende værforhold, jeg går min dårligste runde og havner helt sist i feltet. Som resultat av dette havnet jeg på kortet bak ledergruppen i FPO på runde 2, noe som resulterte i en god del venting, noe jeg takler svært dårlig.
Målet for helgen var å ikke komme sist, og det ble svært spennende kamp de siste hullene på søndagen. Inn på hull 15 ligger jeg 5 kast bak, og jeg klarer å ta meg sammen nok til å hente inn de kastene slik at vi går inn likt på hull 18. Jeg står først på utkastfeltet og har bestemt meg for å legge opp å legge presset på motspilleren. Her ble det mye rot, jeg får rødt flagg og må vente, så kommer det grønt flagg og jeg gjør meg klar til å kaste. Dette blir avbrutt av en kameramann som kommer løpende, det viser seg å være omspill om 2. plassen i FPO. Nervene kom krypende, mens vi ser søstrene Bjaadal avgjøre kampen seg i mellom. Jeg kaster ut og ser umiddelbart at kastet er perfekt, får det grønne flagget og vet at det nå er opp til motspilleren. Han misser øya totalt og jeg vet at han må kaste inn fra dropsonen for å tvingen meg til å gå for birdie. Han har et nytt dårlig kast og er ikke i nærheten av å treffe kurven. Det ga meg muligheten til å legge opp, ta parret og sikre målet for helgen. De siste 4 hullene går jeg -1, det er jeg svært fornøyd med på en såpass krevende bane. Birdien jeg tok på hull 16 er knall sterk, det var kun 11% birdie på dette hullet i løpet av helgen, kun 2 hull det var færre birdie på.
Til tross for svak prestasjon i eget spill, havnet jeg på lederkortet både lørdag og søndag. Dette fordi jeg var caddy for Espen Paulsen i helgen, som ledet fra start og endte med en solid seier. Spiller 800 ratet, men caddy´er som 1000 ratet ;)
Ekstra gøy var det på finalerunden søndag, der Alexander Jahr hadde kjempet seg inn på lederkortet. Klubben var derfor representert med 2 stykker som fikk mye skjermtid under direktesendingen.
Det var fint å se så mange fra klubben til stede under arrangementet, man blir rett og slett stolt av å representere en klubb med så mange flotte medlemmer.
Neste stop for min del blir Toten Open til helgen, her håper jeg at jeg skal klare å være mer samlet og at spillet sitter."
Masse lykke til videre!


Logg inn for å skrive en kommentar.
Siste fra Bærum frisbeeklubb
Reisebrev fra Snorre Kampenhaug – NC Valdres
14.06.2026
Ukesgolf 2026
05.04.2026
Reisebrev: NM i Ultimate 2026
02.04.2026